استیج سرخ

وبلاگ خبری تحلیلی تئاتر

استیج سرخ

وبلاگ خبری تحلیلی تئاتر

پول تئاتری ها را بدهند

سیامک صفری بازیگر توانمند تئاتر که البته خیلی دل پری هم از متولیان تئاتر دارد، درباره تفاوت دستمزدها در سینما و تئاتر می‌گوید:

در تلویزون و یا سینما دستمزدهای نسبتا خوبی می‌دهند و یک بازیگر تلویزیون یا سینما می‌تواند امیدوار باشد که بعد از پنج شش سال کار، یک وضعیتی پیدا می‌کند اما در تئاتر این طور نیست. من چهل و پنج سالم است، همه تمرکزم را روی تئاتر گذاشته‌ام، درآمدم از تئاتر است اما امروز وقتی می‌نشینم و زندگی‌ام را مرور می‌کنم، می‌بینم  این حرفه نتوانسته است زندگی من را تامین کند. در ظرفیت من نیست که بروم در تئاتر گلریز بازی کنم. بنابر این این نوع تئاتر را در ذهنم تعطیل می‌کنم و فکر می‌کنم اساسا نگاه به تئاتر در بخش دستمزدها خیلی ناجوانمردانه است. به هر حال بازیگر تئاتر از ابتدای ورودش روی صحنه پروسه تخریب شدن و تحقیر شدن را طی می‌کند. این هم یک بخش از هنر بازیگر است که باید با سر بلندی از آن بیرون بیاید. بحث در مورد این موضوع همیشه بوده است. آدم تعجب می کند که چرا این همه راجع به این موضوع بحث می‌شود و امضاء جمع می‌کنند و مطلب می‌نویسند. به نظرم دولت خودش به همه این مشکلات واقف است اما نمی دانم چرا سعی در حلش نمی‌کنند. بگیرید هشت اجرای صحنه‌ای مهم در طول یک سال در تهران برگزار  می‌شود. اینجا پاریس نیست که شبی چهار هزار اجرا داشته باشد. اگر بودجه محدود است خب کار هم محدود است. حل این مشکل خیلی ساده است. پول گروه‌ها را پرداخت کنند. از این حرف‌ها گذشته همه چیز خوب است و دارد بهتر هم می‌شود. من آدم امیدواری هستم.


 

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد